18.01.2018,03:17
İstanbul
Dolar
Euro
Altın
İmkb
Toy İstanbul'da Atölyeler devam ediyor;27 Aralık-27 Ocak-5 Şubat
Başvurular ve ayrıntılı bilgi için:

www.toyistanbul.com

Pınar Bulut ile “SENARİSTİN YOLCULUĞU: SANATI KARİYERE ÇEVİRMEK” Atölyesi

İki kurdan oluşan bu atölye, yazarlığı iki ayrı anlayış ve pratik olarak ele alıyor: Sanatsal yazım ve sektörel  yazım. Amaç doğru bir altyapıyla, disiplinlerarası bir yaklaşımla, uluslararası senaryoculuk standartlarını takip eden, zanaatına hakim, hayallerini yazıya dökecek; sadece senaryo yazabilmekle yetinmeyip, ilkeli, söyleyecek yeni bir sözü olan, sıradışı projelerin liderliğini yapabilecek ‘sanatçı senaristler’ yetiştirmek.

İlk kurda senaryo yazarlığının sanatsal gerekleri ve temel teknik bilgilerini inceliyoruz. Bir yazarlık dalı olarak senaristliğin diğer yazım türlerinden farklarını, zanaatın olmazsa olmaz kurallarını öğreniyoruz.

İkinci kurda ise  sektörde bir senarist olarak yola çıkabilmek, öğrendiklerimizi bir kariyere çevirebilmek için atılması gereken adımları inceliyoruz. Türkiye’de dizi veya sinema senaryosu yazabilmek için nasıl evren, karakter ve hikaye kurulacağını, nasıl sezon şablonu çıkarılacağını, nasıl proje dosyası hazırlanacağını, yapımın diğer öğeleriyle nasıl ilişki kurulacağını öğreniyoruz. Senaryonun temel taşı olan sahne yazımıyla ilgili detaylı ve ileri seviye çalışmalar yapıyoruz.

İki kur için de başvuranlar arasından bir ön seçim yapılıyor. Ancak ileri seviye olan ikinci kurun talepleri daha fazla. Senaryo yazımının temel kurallarını bilen ve uygulayan, senaryo yazarlığını meslek olarak yapan ya da yapmak isteyen senaristler/senarist adayları için profesyonel bir yazarlık hazırlığı atölyesi, ikinci kur. Kur bitiminde seçilecek öğrencileri profesyonel hayatlarında desteklemek, onlara iş imkanı sunmak gibi bir amacımız var.

Temel bir senaristlik bilgi ve anlayışı vermek, bir meslek olarak senaristliği sanatsal bir yerden başlayarak profesyonel bir yere ilerletmek üzere tasarlanan atölyenin iki kuru da 12 hafta, haftada 3 saat uygulanacak.

PROGRAM

Başlangıç Seviye

Başlangıç Tarihi: 27 Aralık 2017

Ders günleri: Çarşamba 19:00 – 22:00

Süre: 8 Hafta (2 ay)

Fiyat: Toplam KDV DAHİL 2.000 TL (ödeme şartları hakkında arayabilirsiniz veya mail atabilirsiniz)

Ders Verilecek Yer: Toy İstanbul Ofis

BAŞLANGIÇ SEVİYE DERS İÇERİĞİ 27 Aralık2017

 

  1. Hafta: Senaristlik Ne Değildir?

Yazarlık kavramına içeriden bakış. Yazar olduğumuzda bizi nasıl bir hayat bekler?  Senarist olmak ne demektir?  Neden senaryo yazmak  isteriz? Bir yazarlık dalı olarak senaristliğin diğer yazım türlerinden farkları nelerdir?

Yazmaya başlama teknikleri.  Araştırma, motivasyon, ilham, yazma disiplini. Yaratıcılığı ortaya çıkarmak. Yazdığınız şeyi sizin yapmak.

 

  1. Hafta:Dramatik kurgu I.

Fikirden senaryoya  giden teknik adımlar: Tema. Sinopsis. Tretman. Senaryo.

Senaryo yazarken kullanacağımız format.

 

  1. Hafta: Dramatik Kurgu II.

Bir hikayenin temel dramatik yapısı ve evren.  Dönüm noktaları nasıl kullanılır. Evren ve hikaye nasıl içiçe geçer. Hikaye içinde hikaye nasıl kurulur, yan hikayeler nasıl tasarlanır.

Dizilerde ABC hikayeleri.

Örnek bir dizi bölümüyle dramatik şablonunun oturtulması. Bir senaryonun iskeletini  görebilmek.

 

  1. Hafta: Karakter ve Diyalog.

 Bir karakter oluşturmanın yapı taşları. Kahramanımızı bulmak. Onu kendisi gibi konuşturabilmek. İç aksiyon ve dış aksiyon ilişkisini kurmak.

 

  1. Hafta:Kahramanın yolculuğu.

Adımlar ve arketipler. Bir yol haritası olarak mitolojik şablon.

Filmin hikayesini kahramanın  psikolojik yolculuğu olarak görmek.

Bir film örneğiyle şablon olarak kahramanın yolculuğunun oturtulması. 

 

  1. Hafta: Sahneye Giriş

Sahne yazım kuralları. Yazmanın ve Silmenin Önemi. Revizyon yapmanın incelikleri.

Dizi ve filmlerden örneklerle sahnelerin incelenmesi.

 

  1. Hafta: Her şey bir araya nasıl gelir.                                        

Tüm öğrendiklerimize bir genel bakış. Temadan, hikayeye, hikayeden dramatik kurguya, oradan sahneye ve tekrar bütüne nasıl dönülür.

Bir senaryo taslağının yolcululuğunun devamı nedir.

 

  1. Hafta: Sektörel yazarlığa giriş.

Bir proje dosyası hazırlamak. İçerik ve sunum. Örnek proje dosyasının incelenmesi.  Sektörde sizi bekleyen kolaylıklar ve zorluklar. Bir senarist olarak sektöre adım atmanın yolları.  

-----

Yönetmen Sineması İncelemeleri – Theodoros Angelopoulos

Yönetmen Sineması İncelemeleri Atölyemiz, seçilen yönetmenlerin kişilikleri, üslup ve dilleri ile bu dili yaratırken kullandıkları araçlar üzerine katılımcılarla birlikte yönetmen sinemasında kısa yolculuklar yapmayı amaçlıyor. Sinemaya meraklı, sinemanın çeşitli alanlarında yer almaya istekli katılımcılar için keyifli olacağını düşündüğümüz yolculuklar bunlar.

Komşu Yunanistan sinemasının büyük yönetmeni Theodoros Angelopoulos sinemanın epik şairi olarak da bilinir. 2012’nin Ocak ayında kaybettiğimiz bu büyük yönetmenin sinemasında çıkacağımız bu kısa gezintide diktatörlüklerin, iç savaşın, sürgünlerin, yenilmişlerin, yurdundan uzak olmanın melankolisinin, Odysseus mitindeki gibi sonunda yılların ardından yurduna dönen ama “yurdunu bulamayan”ların öykülerinin akıntısına kendimizi bırakıp; tüm bu öyküleri Angelopoulos’un şiirsel bir dil ile nasıl anlattığınabakacağız.

Bu atölye aynı zamanda bu coğrafyadaki tarihin ortaklaşılan yanlarına da yapılan bir küçük tur olacak.

 

1.       Gün

Giriş ve Yunanistan Yakın Tarihi

Biyografi

Filmografi

Filmlerinden Örneklerle Angelopoulos’un Dili

1970 Canlandırma

1972 32 Günleri

1975 Kumpanya

 

2.       Gün

Filmlerinden Örneklerle Angelopoulos’un Dili

1977 Avcılar

1980 Büyük İskender

1984 Kitera’ya Yolculuk

 

3.        Gün

Filmlerinden Örneklerle Angelopoulos’un Dili

1986 Arıcı

1988 Puslu Manzaralar

1991 Leyleğin Geciken Adımı

1995 Ulis’in Bakışı

 

4.        Gün

Filmlerinden Örneklerle Angelopoulos’un Dili

1998 Sonsuzluk ve Bir Gün

2004 Ağlayan Çayır

2009 Zamanın Tozu

 

Program Detayı

 

Atölye Tarihi: 27 - 28 Ocak ve 3 - 4 Şubat 2018  (toplam 4 gün sürüyor)

Saat: 14:00 17:00

Atölye Fiyat: KDV dahil Toplam 150 TL

-----

Sami Berat Marçalı ile “Oyun Yazmak ve Yönetmek” Atölyesi Size Ne Sunuyor?

 

"Bir oyun nasıl yazılır, nasıl yönetilir, kendi yazdığımız oyunu yönetmeyi nasıl beceririz?" sorularına yanıtlar arayacağımız, bir sahne yazıp yöneteceğimiz bu atölyede, 2010'dan bu yana yapımcı, yönetmen, yazar, oyuncu koçu ve tasarımcı olarak görev aldığım 30'un üstünde projeden öğrendiklerimi aktaracağım. Bir oyuna nasıl yaklaşılması gerektiğini inceleyeceğimiz bu atölye, 10 hafta sürecek bir teatral arayıştır. 

 

Atölye Ders Programı

 

-  Yazmaya nereden başlarız?

-  Diyalog ve monolog yazımı

-  Dramatik yapı ve çatışma

-  Kurgu ve matematik

-  Sahne yazmak

-  Okuduğun şeyi anlamak ve dramaturgi

-  Karakterleri tanımak ve onlarla konuşmak

-  Yazılı olan sahneye kendi bakış açımızı yansıtabilmek

-  Oyuncu yönetmen ilişkisi

-  Kendimize eleştirel bir bakış açısı yaratabilmek

 

PROGRAM

 

Atölye Tarihi: 5 Şubat 2017– 26 Mart 2018

Ders günleri: Pazartesi 19:00 – 22:00

Süre: 8 Hafta

Fiyat: Toplam Kdv Dahil 1200 TL

 


,


YORUMLAR
Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır. Toplam Yorum 0 | Onay Bekleyen Yorum 0

Bu Kategoride Son Eklenen Diğer Haberler
YazıYorum
Türkiye kendi iç gündeminde meşgulken, dünyada ilginç gelişmeler yaşanıyor.
Diğer Yazarlar
Türkiye ekonomisinin temeli % 99.8 KOBİ’lerimize bağlı.
Doğunun en batısı…Batının en doğusu…
Çavuşoğlu, kendi dönemlerinde hiçbir gelişme olmadığını da iddia etmişti.
Tarih 15 Nisan 2013.
Bu melanetleri işlemekle, işlettirmekle hangi amaca varılmak istenmiştir?
Sezon başından bu yana ön görülen ve tahmin edildiği gibi, büyük takımların zor – kolay maç periyotları sonucunda 3 büyüklerin puanlarının eşitleneceği öngörüsü sonunda gerçekleşti.
Otuz yılı aşkın süredir danışmanlık yaptığım özel sektörde, mali işler konularında işletmeleri gözlemledim.
Savaş yorgunu Avrupa kıtasının önce ekonomik işbirliği ile başladığı ve bir barış ve refah fikri olarak ilerleyen Avrupa projesi için önemli bir döneme tanıklık ediyoruz.
Unutmamalıdır ki, tarihinin hakikatına vakıf olmak bir ülkenin bağışıklık ilacıdır.
Yavaş yavaş kişilik değiştiriyorum; yeni kişilikler yaratma, taklit etmenin, dünyayı anlamanın ya da dünya anlaşılabilirmiş gibi yapmanın yeni tarzlarını yaratma yeteneğimle zenginleşiyorum (evrim burada olsa gerek)." diyor Pessoa..
Bir meslek sahibi olmak mı yoksa dünyayı keşfetmek mi?