Bugun...


Nilüfer YÜCEDAĞ

facebook-paylas
Sanal stadyum
Tarih: 26-07-2021 16:56:00 Güncelleme: 26-07-2021 17:18:00


Teknolojide, VR ve AR de önemli gelişmeler hızla devam ediyor.

Yeni gelişmelerden biri de Sanal Stadyum ve e-spor ile ilgili.

 

Sistem geliştirilirse maç izlemeye gidemeyen veya

diğer spor etkinliklerini izleme imkanı bulamayan kişiler için de

çok güzel bir gelişme.

 

Bu aynı zamanda spora ilgiyi de artıracaktır.

Kulüpler hem canlı hem sanal olarak daha fazla seyirci alma imkanı bulabilirler.

Diğer başka bir çok etkinlik, konferans vb. XR (Genişletilmiş Gerçeklik) olarak izlenebiliyor.

 

VR (Sanal Gerçeklik) Stadyumlar canlı e-spor’un geleceği olabilir mi?

 

Virtex, IRL stadyum deneyimini VR’de canlı e-sporları izleme biçimimizde

devrim yaratmak istiyor.

 

Dilimize yeni yerleşmeye başlayan iki kelime IRL ve E-spor.

 

IRL (in real life / gerçek yaşamda)

Sanal deneyim ile gerçek yaşamı ayırmak için kullanılan yeni bir kavram.

Kişinin o anda sanal bir deneyimde mi ya da gerçek yaşamda mı olduğunu belirtiyor.

 

E-spor veya Espor (elektronik spor)

Sanal ortamda internet üzerinden veya video oyunu ile yapılan

ligler, turnuvalar ve müsabakalara verilen isim.

Espor karşılaşmalarında yer alan oyunculara ise; siberatlet (Ing. cyberathlete) denmekte.

 

Newzoo'nun yakın tarihli bir piyasa raporuna göre,

espor endüstrisinin 2021'de Bir milyar dolar civarında hasılat yapması bekleniyor.

Bu, geçen yıla göre yüzde 14’ten fazla bir artış demek.

 

Virtex Stadyumu, VR'de arkadaşlarınızla buluşmanıza ve yüzlerce çığlık atan hayranla birlikte,

sanal bir stadyumun tribünlerinden canlı esporların keyfini çıkarmanıza olanak tanıyan

bir sosyal VR deneyimi olarak tanımlanıyor.

 

Sistem sunucu başına 200'e kadar katılımcıyı barındırabilmekte.

 

Stadyumdaysanız; oyun, sahanın ortasında sürükleyici bir 3D olarak görünecektir.

Lobide iseniz; oyunu serbest dolaşım hologramı olarak izleyebilirsiniz.

Hatta koltuğunuzdan doğrudan maça ışınlanabilir ve kendinizi aksiyonla kuşatabilirsiniz.

 

Virtex CEO'su ve Kurucusu Tim Mcguinness resmi bir açıklamada;

Bu yeni formatın, kullanıcıların bildikleri ve sevdikleri deneyimlere, oyunlara ve olaylara

çok yakın hatta içinde olmalarına izin verdiğinden,

sanal etkinliklerin potansiyeli konusunda inanılmaz derecede heyecanlı olduklarını,

canlı etkinlikler söz konusu olduğunda;

Virtex Stadyumu ile artık gerçek dünyayla sınırlı olmadıklarını göstermek istediklerini ifade ediyor.

 

Şirket, her arenanın kendi oyununa uyacak şekilde özelleştirilebileceğini,

yayıncılara ve organizatörlere çok sayıda benzersiz markalaşma fırsatı sunacağını belirtiyor.

 

Bu, prodüksiyon ekiplerinin önemli oyun çekimlerini

gerçek zamanlı olarak daha kolay yakalamasına ve daha eğlenceli şovlar oluşturmak için bunları

taraftar tepkileri, stadyum efektleri ve diğer ses/video öğeleriyle karıştırmasına olanak tanıyacak.

 

Web sitesine göre platform;

Oculus ve SteamVR başlıklarında VR olarak, YouTube ve Twitch üzerinden 2D olarak sunulacak.

Uygulama içi satın alma ve reklam yoluyla para kazanmayı artırmak için tasarlanmış

çok sayıda araçla donanımlı Virtex Stadyumu,

kendi markalarını bir sonraki seviyeye taşımak isteyen çok sayıda kuruluşu

kendine çekecek gibi gözüküyor.

 

 

nil_u_fer@outlook.com

 

Kaynak: VRScout



Bu yazı 1809 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
  • HABERLER
  • VİDEOLAR
HABER ARŞİVİ
HABER ARA
YUKARI