gaziantep escort
Bugun...



'Konuş Benimle, Dünya! Pasolini ve Maria Callas ile Medea Kapadokya’da' sergisi 10 Kasım 2022 tarihine kadar ziyarete açık


facebook-paylas
Güncelleme: 16-09-2022 17:13:31 Tarih: 12-09-2022 15:46

'Konuş Benimle, Dünya! Pasolini ve Maria Callas ile Medea Kapadokya’da' sergisi 10 Kasım 2022 tarihine kadar ziyarete açık

Savaş sonrası İtalyası'nın en etkin entellektüellerinden biri olan

şair, yazar, sinemacı Pier Paolo Pasolini;

100. doğum yıldönümünde, 

İstanbul İtalyan Kültür Merkezi ve

Kapadokya’da 2006 yılından bu yana; restorasyon çalışmaları yapmakta olan,

Kapadokya İtalyan Araştırma ve Restorasyon Ekibi tarafından,

Uçhisar Kalesi'nde düzenlenen;
“Konuş Benimle, Dünya! Pasolini ve Maria Callas ile Medea Kapadokya’da”

adlı bir sergi ile anıldı.

 

Serginin açılışını;
İtalyan Kültür Merkezi Direktörü

Salvatore Schirmo,

Kapadokya İtalyan Araştırma ve

Restorasyon ekibi başkanı 

Profesör Maria Andaloro

beraber yaptılar.

 

Açılışa; Kültür ve Turizm Bakanlığı

Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan,

Nevşehir Valisi

İnci Sezer Becel,

Türkiye’nin İtalya Büyükelçisi

Giorgio Marrapodi de katıldılar.

 

Uçhisar Kalesi'nde

düzenlenen Sergi;
10 Kasım 2022 tarihine kadar

ziyarete açık kalacak.

 

Kapadokya’da uzun yıllar

kaya resimlerinin restorasyonu

misyonunu üstlenen

Kapadokya İtalyan Araştırma ve

Restorasyon Ekibi Direktörü

Maria Andaloro’nun

bir fikrinden hareketle,

İtalyan Kültür Merkezi Müdürü

Salvatore Schirmo ve

Gaetano Alfano’nun

kuratörlüğünde düzenlenen sergi,

Pasolini’nin 1969 yılında

önemli bir kısmını Kapadokya’da çektiği Medea filminin mekanlarını, yeniden gündeme getiriyor.

 

Yirminci yüzyıl İtalyası'nın

en çok tartışılan,

kendisini aynı zamanda gazeteci, çevirmen, piyes yazarı,

görsel sanatçı ve

aktör olarak da tanımlayan Pasolini’nin;

Opera’nın gelmiş geçmiş en büyük divası olarak kabul edilen Maria Callas‘ı,

başrolde oynattığı Medea filmi;

çekildiği mekân olan Kapadokya’yı dünya turizmine açan ilk film olarak da anılıyor.

 

Medea filmini çekmek için mekân ararken;
Kapadokya’nın kendine özgü, binlerce yıldır değişmeyen coğrafyasından etkilenen Pasolini,

bugün; Karadeniz’den Gürcistan’a kadar uzanan,

Medea’nın gerçek vatanı yerine, bu bölgeyi tercih etmiştir.

 

Yönetmenin, Kapadokya’da Göreme, Ürgüp, Çavuşin’de

birinci bölümünü çektiği Medea filmi;

klasik efsanenin ideolojik-antropolojik bir yaklaşımla

yeniden derin bir biçimde yorumlanmasıdır.

 

Franco Rossellini ve Marina Cicogna’nın yapımcılığında gerçekleşen film;
Pasolini filmleri arasında maliyeti en yüksek filmdir.

 

“Konuş Benimle, Dünya! Pasolini ve Maria Callas ile Medea Kapadokya’da”

sergisi dört bölümden oluşmaktadır;

 

“Medea ve Pasolini ile Kapadokya” her biri bir sanat eseri niteliğindeki

filmin karelerinden oluşan birinci bölüm Pasolini’nin

Kapadokya ile empati, yaratıcılık’dan oluşan ilişkisini de gözler önüne sermektedir.

 

“Medea ve Fotoğrafçı Mario Tursi ile Kapadokya”

ünlü set fotoğrafçısı Mario Tursi’nin fotoğrafları eşliğinde;
bizi, Medea’nın hikayesine götürmektedir.

 

“Medea’dan sonra Kapadokya”

adlı üçüncü bölümde ise;

Medea filminin çekildiği 1969 yılından bu yana geçen,

yaklaşık 50 yıl içinde Kapadokya’da peyzaj’ın nasıl değiştiğini, belgeleyen niteliktedir.

 

Bu bölümde; Tuscia Üniversitesi'nin arşiv ve fotoğraflarından yararlanılmıştır.

Bunlardan en önemlisi olan Açık Hava Müzesi, Unesco Dünya Mirası listesine girmiştir (1985),

2016’dan bu yana; kaya resimlerini restore eden Tuscia Üniversitesi,

Kızıl Çukur ve Güllüdere’deki “Bahçe- Il Giardino” projesi ile

İtalyan Benetton Vakfı tarafindan verilen,

31. Mimar Carlo Scarpa Peyzaj ve Bahçecilik Ödülü'ne layık görülmüştür.

 

Dördüncü ve son bölümde ise;
“Rodolfo Fiorenza ve Murat Gülyaz’ın fotoğraflarında Kapadokya” 

başlığı altında Kapadokya tutkunu iki fotoğrafçı dostun;
farklı ama birbirini bütünleyen bakış açıları, karşı karşıya gelecektir.

 

Pasolini'nin filmi;

Kolkhis’li Kraliçe Medea'nın,

Iasos tarafından terk edildiği Euripides'in trajedisine dayanıyor.

 

Kıskançlıktan gözü dönen Medea,

iki çocuğunu ve rakibesi Glauce'u öldürmek için büyüye başvurur.

Böylece Pasolini; filminde, rasyonalitenin egemen olduğu modern dünya ile

duyguların yönettiği antik dünya, arasındaki çatışma fikrini önerir.







Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÜLTÜR SANAT Haberleri

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
HABER ARA