21.02.2018,17:37
İstanbul
Dolar
Euro
Altın
İmkb
Toy İstanbul Atölyeler Devam Ediyor;3-4-5-11-24-25 Şubat-3-4 Mart
Berkay Aygör ile “BECKETT’LE AKŞAM YEMEĞİ”

Menü: Post-Modern Dünya, Post-Dramatik Yapılar ve Absürd

 

- Post modern dünya

- Provokasyon ihtiyacı

- Dramatik vs Post-Dramatik

- Yeni dünya düzeninde insanın ihtiyaçları, amaçları ve hevesleri nasıl değişti?

- Postmodernist bakışın sanattaki yansıması nasıl olmuştur?

- Post-dramatik yapılar ve dinamikleri

- Absürd tiyatro ve dinamikleri

- Beckett ne yapar?

- Beckett ne için yapar?

- Beckett nasıl yapar?

- Beckett neyi anlatır?

- Beckett kime anlatır?

- Beckett okumalarıyla dünyanın absürd tasviri

Dörder saatlik iki oturumla gerçekleşecek atölyede yukarıdaki konu başlıkları ve sorular üzerine çalışılacaktır.

 

İlk gün postmodern dünyayı ve postdramatik sanat eserlerini okuma yöntemleri, ikinci gün ise Beckett edebiyatından örneklerle post-dramatik hikayelerin mekanizmaları incelenecektir.

 

Katılımcılar mümkünse atölyeye gelmeden önce Samuel Beckett’in “Godot’yu Beklerken ve Oyun Sonu” oyunlarını okumaları önerilir.

 

Program

Atölye Tarihi: 3-4 Şubat 2018

Atölye Saati: 14:00 – 17:00

Atölye Fİyat: 2 günlük Kdv Dahil toplam 100 TL

 

-----

 

Sami Berat Marçalı ile “Oyun Yazmak ve Yönetmek” Atölyesi Size Ne Sunuyor?

 

"Bir oyun nasıl yazılır, nasıl yönetilir, kendi yazdığımız oyunu yönetmeyi nasıl beceririz?" sorularına yanıtlar arayacağımız, bir sahne yazıp yöneteceğimiz bu atölyede, 2010'dan bu yana yapımcı, yönetmen, yazar, oyuncu koçu ve tasarımcı olarak görev aldığım 30'un üstünde projeden öğrendiklerimi aktaracağım. Bir oyuna nasıl yaklaşılmasını gerektiğini inceleyeceğimiz bu atölye, 8 hafta sürecek bir teatral arayıştır. 

 

 

Atölye Ders Programı

 

-  Yazmaya nereden başlarız?

-  Diyalog ve monolog yazımı

-  Dramatik yapı ve çatışma

-  Kurgu ve matematik

-  Sahne yazmak

-  Okuduğun şeyi anlamak ve dramaturgi

-  Karakterleri tanımak ve onlarla konuşmak

-  Yazılı olan sahneye kendi bakış açımızı yansıtabilmek

-  Oyuncu yönetmen ilişkisi

-  Kendimize eleştirel bir bakış açısı yaratabilmek

 

PROGRAM

 

Atölye Tarihi: 5 Şubat 2017– 26 Mart 2018

Ders günleri: Pazartesi 19:00 – 22:00

Süre: 8 Hafta

Fiyat: Toplam 1200 TL + KDV

 

-----

YÖNETMENİN SANATI

 

SENARYOSUZ ÇALIŞMALAR-1: ÖYKÜDEN KAMERAYA - UYARLAMA PROJESİ:

 

SENARYOSUZ ÇALIŞMALAR: ÖYKÜDEN KAMERAYA - UYARLAMA PROJESİ

Başkasına ait çok kısa bir öykünün, bir gazete haberinin, filme çekilmek üzere yazılmamış herhangi bir metnin vs herhangi bir senaryo tekniğini kullanmadan, emprovize bir şekilde çekiminin gerçekleştirilmesi için çalışmalar yapılacaktır. 

Bu proje, Yiğit Özgür karikatürleri gibi, “çekilsin diye yazılmamış” anlatı sanatı örneklerinden bir uyarlama çalışması olacaktır. Atölyemizde Yiğit Özgür’ün karikatürleri sahnelenecek ve çekilecek. Çekim açıları basit ve klasik bir yöntemler, genel plan/ yakın plan/ amorslu yakın plan (Açı-Karşıaçı) stratejisiyle yapılacak. Atölyeye gelmeden önce elinizde Bizim sağladığımız Yiğit Özgür karikatürlerinden biri ya da sizin bulduğunuz başka Yiğit Özgür karikatürlerinden seçebilirsiniz. Mümkün olduğu kadar “dialoğu bol” versiyonlar daha çok işe yarıyor...

Bunun senaryosunu yazmadan direkt olarak sahnelemeye, kameraaçılarını, mizansenini, oyunculuğunu “doğaçlama” yaparak çekmeye çalışacağız.

a. Orijinal öyküye ekleme – çıkartma yapılabilir.
b. Karakter öyküleri ve atmosfer notları hazırlanabilir.
c. Set tasarımı yapılmaz, yan var olan mekana “uyulur”!
d. Doğaçlama(improvisation) hem oyunculuk hem reji için temel stratejidir.
e. Kamera, mizansen ve karakterler hakkında dramturji çalışması yapılır. 

Ders sonrası Ezel Akay tarafından verilecek "Rüya” ödevini isteyen öğrenciler Ezel Akay yönetiminde yapacaklardır.

ÖNEMLİ NOT: Daha önce kısa film çekmiş, oyun-öykü-senaryo yazmış, sahneye ya da kamera önüne çıkıp oyunculuk yapmış yada bunların eğitimini almış herkes bu atölyeye katılabilir.
 

 

 

DERS SONRASI ÖDEV:

 

Rüya

“Hikayesi olmayan Film”. Özellikle bir atmosfer yaratacak şekilde, gerçek bir rüyaya benzemesi, kliplere benzemesi gereken, ses efektleri ve müzik parçacıklarıyla desteklenebilen, estetiği atmosferiyle bağlanmış bir film. Bu film “hiçbir hikayesi olmayan” bir film çalışmasıdır. Aynen uyurken görülen bir rüyadaki gibi, planların manası onu üretenden başkasının anlamlandırması zor manalar içermelidir. Bu ancak o mananın atmosferi yaratılarak (ışık, ses efekti, görsel efekt, mekan seçimi, kadrajlama, dialog ve müzik parçaları seçimi aracılığıyla) seyirciye bir duygu ya da düşünce aktarılır. 1-2 dakikalık bir film olmalı.

 

 

Program

 

Atölye Tarihi: 11 Şubat 2018

Atölye Saati: 13:00 – 16:00

Atölye Yeri: Toy İstanbul Maçka

Atölye Fiyat: 200 TL + KDV

 

-----

 

Yönetmen Sineması İncelemeleri – Theodoros Angelopoulos

 

Yönetmen Sineması İncelemeleri Atölyemiz, seçilen yönetmenlerin kişilikleri, üslup ve dilleri ile bu dili yaratırken kullandıkları araçlar üzerine katılımcılarla birlikte yönetmen sinemasında kısa yolculuklar yapmayı amaçlıyor. Sinemaya meraklı, sinemanın çeşitli alanlarında yer almaya istekli katılımcılar için keyifli olacağını düşündüğümüz yolculuklar bunlar.

 

Komşu Yunanistan sinemasının büyük yönetmeni Theodoros Angelopoulos sinemanın epik şairi olarak da bilinir. 2012’nin Ocak ayında kaybettiğimiz bu büyük yönetmenin sinemasında çıkacağımız bu kısa gezintide diktatörlüklerin, iç savaşın, sürgünlerin, yenilmişlerin, yurdundan uzak olmanın melankolisinin, Odysseus mitindeki gibi sonunda yılların ardından yurduna dönen ama “yurdunu bulamayan”ların öykülerinin akıntısına kendimizi bırakıp; tüm bu öyküleri Angelopoulos’un şiirsel bir dil ile nasıl anlattığınabakacağız.

 

Bu atölye aynı zamanda bu coğrafyadaki tarihin ortaklaşılan yanlarına da yapılan bir küçük tur olacak.

 

1.       Gün

Giriş ve Yunanistan Yakın Tarihi

Biyografi

Filmografi

Filmlerinden Örneklerle Angelopoulos’un Dili

1970 Canlandırma

1972 32 Günleri

1975 Kumpanya

 

2.       Gün

Filmlerinden Örneklerle Angelopoulos’un Dili

1977 Avcılar

1980 Büyük İskender

1984 Kitera’ya Yolculuk

 

3.        Gün

Filmlerinden Örneklerle Angelopoulos’un Dili

1986 Arıcı

1988 Puslu Manzaralar

1991 Leyleğin Geciken Adımı

1995 Ulis’in Bakışı

 

4.        Gün

Filmlerinden Örneklerle Angelopoulos’un Dili

1998 Sonsuzluk ve Bir Gün

2004 Ağlayan Çayır

2009 Zamanın Tozu

 

Program Detayı

 

Atölye Tarihi: 27 - 28 Ocak ve 3 - 4 Şubat 2018  (toplam 4 gün sürüyor)

Saat: 14:00 17:00

Atölye Fiyat: KDV dahil Toplam 150 TL

 

Başvurular ve ayrıntılı bilgi için:
 

 

 

 


,


YORUMLAR
Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır. Toplam Yorum 0 | Onay Bekleyen Yorum 0

Bu Kategoride Son Eklenen Diğer Haberler
YazıYorum
Çok sevdiğim bir atasözü vardır: Herkes gider Mersin’e biz gideriz tersine…
Diğer Yazarlar
Türkiye ekonomisinin temeli % 99.8 KOBİ’lerimize bağlı.
Truva’nın Unesco Dünya Kültür Mirası listesine girişinin 20. yılı olan 2018; ülkemizde “Truva Yılı” ilan edildi.
AKP Genel Başkanı Tayyip Erdoğan, 13 Şubat 2018’de yaptığı konuşmada, “Bizim için Afrin neyse Ege’deki, Kıbrıs’taki haklarımız da odur. Savaş gemilerimiz, Hava Kuvvetlerimiz, gerektiğinde her türlü müdahaleyi yapmak için yakın takipteler” dedi.
Haber programında Zeytindalı Harekâtı için Afrin’e giden Mehmetçikleri izliyorum.
Ne yapmalıyız, yapabiliriz? Aydınlara düşen görevler ne olur?
Sezon başından bu yana ön görülen ve tahmin edildiği gibi, büyük takımların zor – kolay maç periyotları sonucunda 3 büyüklerin puanlarının eşitleneceği öngörüsü sonunda gerçekleşti.
Dünyanın bir bütün olduğu günümüzde, bilimsel verilerden yararlanmanın vakti gelmiştir.
En önemlisi konunun eski anlamda bir 'siyaset' tartışması olmadığını idrak etmektir.
Kaçak su bedellerini kim ödüyor?
Yavaş yavaş kişilik değiştiriyorum; yeni kişilikler yaratma, taklit etmenin, dünyayı anlamanın ya da dünya anlaşılabilirmiş gibi yapmanın yeni tarzlarını yaratma yeteneğimle zenginleşiyorum (evrim burada olsa gerek)." diyor Pessoa..
Bir meslek sahibi olmak mı yoksa dünyayı keşfetmek mi?