18.01.2018,03:17
İstanbul
Dolar
Euro
Altın
İmkb
Sergi / Cu-de-sac
Cihangir Art Project, sanatçı Azat Yeman'ın ''Cu-de-sac'' isimli sergisini, Nişantaşı Art212'de 28 Aralık'ta sanatseverler ile buluşturuyor.
Gözümü önümdekilerden ayırıp orada, o sokakta geçmekte olan herkesin üzerinde dolaştırıyor, hepsinin, peşinden gittiğim o bilinçsiz insanın sırtının bana verdiği soğuk ve saçma sevgiyle hepsini kucaklıyorum.
 
Hepsi aynı bunların; atölyeden söz eden genç kızlar, işleriyle dalga eden delikanlılar, ellerinde sepetlerle alışverişten dönen iri memeli hizmetçi kadınlar, bıyığı henüz terlemiş, getir - götür işleri yapan çocuklar, hepsi aynı bilinçsizliğin farklı beden ve yüzlerdeki tezahürleri, aynı görünmez varlığın elinde toplanmış iplerle hareket eden kuklalardan farkları yok.
 
Bilince işaret eden bütün tavırları sergiliyorlar, ama hiçbir şeyin farkında değiller.
 
Çünkü bir bilince sahip olduklarının farkında değiller.
 
Kimileri akıllı, kimileri akılsız - aslında hepsinde aynı akılsızlık. Kimileri daha yaşlı, kimileri daha genç - aslında hepsi aynı yaşta. Kimileri kadın, kimileri erkek - aslında hepsinin cinsiyeti aynı; varolmayan bir cinsiyet bu. 
 
Fernando Pessoa'nın Huzursuzluğun Kitabı'ndaki karakter gibi Azat Yeman da, gözünü - fırçasını insanlardan ayıramıyor
 
Onların farkında olmadıklarını - bilinçsizliklerini fırçasıyla okumaya çalışıp rüyasını izleyiciye aktarıyor.
Aslında Yeman ve izleyicinin bilinçaltı, bir çatışma içerisine girerek hissedilen ve duyulanlar her iki tarafı başka yönlere sürüklüyor. 
 
Çünkü gördüğüm şeylerin boyundayım ben, 
Kendi boyumda değil. 
 
Görünenden ve bilinenden yola çıkarak görünmeze işaret eden Azat Yeman, görün(ülemeyen)mez “gerçekliği” çölleşen hayatımızda yeşertmeye çalışıyor.
 
Kimliklerimizi kaybedip içine düştüğümüz çukurdan bizi fırçası ile çıkartmaya çalışıp kulağımıza da: “ Ve ben ölü geçmişimin içinden geçerek kendimi yeniden eritiyor, kendi içimde kayboluyor, kendimi dünya işleriyle henüz kirlenmediğim, her gizeme, her geleceğe açık olduğum o uzak gecelerde unutuyorum.” diye fısıldıyor.
 
Sergi 10 Ocak 2018 tarihine kadar pazar günleri hariç, Nişantaşı Art212'de gezilebilir.
 
Açılış: 28 Aralık, Perşembe 18:00 - 20:00
 

,


YORUMLAR
Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır. Toplam Yorum 0 | Onay Bekleyen Yorum 0

Bu Kategoride Son Eklenen Diğer Haberler
YazıYorum
Türkiye kendi iç gündeminde meşgulken, dünyada ilginç gelişmeler yaşanıyor.
Diğer Yazarlar
Türkiye ekonomisinin temeli % 99.8 KOBİ’lerimize bağlı.
Doğunun en batısı…Batının en doğusu…
Çavuşoğlu, kendi dönemlerinde hiçbir gelişme olmadığını da iddia etmişti.
Tarih 15 Nisan 2013.
Bu melanetleri işlemekle, işlettirmekle hangi amaca varılmak istenmiştir?
Sezon başından bu yana ön görülen ve tahmin edildiği gibi, büyük takımların zor – kolay maç periyotları sonucunda 3 büyüklerin puanlarının eşitleneceği öngörüsü sonunda gerçekleşti.
Otuz yılı aşkın süredir danışmanlık yaptığım özel sektörde, mali işler konularında işletmeleri gözlemledim.
Savaş yorgunu Avrupa kıtasının önce ekonomik işbirliği ile başladığı ve bir barış ve refah fikri olarak ilerleyen Avrupa projesi için önemli bir döneme tanıklık ediyoruz.
Unutmamalıdır ki, tarihinin hakikatına vakıf olmak bir ülkenin bağışıklık ilacıdır.
Yavaş yavaş kişilik değiştiriyorum; yeni kişilikler yaratma, taklit etmenin, dünyayı anlamanın ya da dünya anlaşılabilirmiş gibi yapmanın yeni tarzlarını yaratma yeteneğimle zenginleşiyorum (evrim burada olsa gerek)." diyor Pessoa..
Bir meslek sahibi olmak mı yoksa dünyayı keşfetmek mi?